Waarom liggen de 07-netnummers door heel Nederland? (Hengelo 074, Zaanstad 075, Breda 076)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
8.6K

Het beste antwoord

Omdat destijds de PTT dreigde getallen te kort te komen om de nummering voor te zetten zoals ze toen gebruikt werden.

Grote agglomeraties met veel abonnees zijn toen losgekoppeld en hebben een 07. nummer gekregen.

Was ook de tijd dat PTT overstapte van de mechanische centrales naar de computer gestuurde centrales, de huidige centrales zijn zelfs digitaal en kunnen veel meer dan de centrales destijds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die PeterVraagman;

Ik kan me voorstellen dat het hier gemeentes betreft met ongeveer evenveel telefoonnummers.